[i57i]
DE LA VILLE DE PARIS.
217
CCCLXXII [LIX]. — MoNSr Du Drac receu Conseiller de Ville.
18 et 22 février 1571. (A, fol. 35 v°; B, fol. 42 r°.)
Du dimanche, dix huictiesme jour de Febvrier mil vc soixante et unze.
En assemblée faicte au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, de messieurs les Prevost des Mar­chans, Eschevins et Conseillers de lad.Ville, pour entendre la lecture d'une procuration que mon­sieur Du Drac, conseiller en la court de Parlement eL l'un des Conseillers de la Ville, a passée de son estat de Conseiller de Ville, en faveur de monsr de Beaulieu'1', son filz aisné, aussi conseiller du Roy en sa court de Parlement, sont comparuz :
Messieurs Poulin, Bouquet, de Cressé, Eschevins;
Messieurs les Premier President, President Pre­vost, President Hennequin, Perrot, de Charmeau, Dugué, Larcher, de Courlay, de Chomedey, de Ju­meauville, Aubery, Conseillers.
En laquelle assemblée est venu me Jacques San­guin, Lieutenant de ladicte Ville, lequel auroit re­monstré que, dès le vingt huictiesme jour de Sep­tembre dernier passé'2', en assemblée faicte en l'Hostel d'icelle Ville , auroit esté entre autres choses or-donné que, advenant vaccation par mort de l'un des vingt quatre Conseillers, du premier vaccant led. Sanguyn en serait pourveu, sans qu'il soit pro­ceddé à eslection d'aultres, faire assemblée nouvelle ny prester nouveau serment, attendu que par cy devant il l'avoit faict, pour raison de l'ung desd, estatz des Conseillers, es mains desd, sieurs Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers. Et d'aultant qu'il estoit asseuré, à son grand regret, de Ia mort dud. feu sieur Du Drac, en auroit bien voulu adver­tir la compaignie, à ce qu'il luy pleust ne passer oultre, et le tenir pour receu, au lieu d'icelluy feu
sieur Du Drac, declarant que, où l'on vouldroit passer oultre, d'en appeller;
Et que noble homme m0 Augustin Le Prevost sieur de Brévan'3', Notaire et Secretaire du Roy, et l'un des quatre Notaires et Secretaires de la court de Parlement, gendre dud. sieurDu Drac, pere, fondé de lettres de procuration du sabmedy xvnn,e jour du pre­sent moys de Febvrier dernier, passée par devant Peron et Filsac, notaires,'a, en vertu de lad. pro­curation, résigné es mains de mesd. sieurs les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers led. estat et office de Conseiller d'icelle Ville, qu'il a exercé par l'espace de trente huict ans et demy'4', qui l'avoyt eue par la resignation de feu son pere, pour, ou nom et au proffict de noble homme 111e Oli­vier Du Drac, son filz aisné, aussi conseiller du Roy en lad. Court, ct non d'aultre; requerant lad. resi­gnation estre admise; declarant led. sieur Du Drac estre encores vivant et tel l'a laissé cejourd'huy cn son hostel.
Sur quoy la matiere mise en deliberation, ouy sur ce et requerant le Procureur du Roy et de lad. Ville, a esté advisé et deliberé par la plus grande et seyne partye de ceulx de lad. compaignie, que lad. resignation doibt estre et a esté admise en faveur dud. sieur Du Drac filz, encores que led. sieur Du Drac pere feust mort, comme favorable et faicte en vertu de lad. procuration cy dessus dattée, en faveur de plusieurs bons et vertueux offices que led. sieur Du Drac pere a faictz à lad. Ville, et esperance que l'on a que led. sieur de Beaulieu y fera cy après, qu'ilz eslisoient, comme de faict ont esleu, led. sieur Du Drac filz, sans avoir esgard aud. arresté et deli-
(') Un grand nombre de membres de cette célèbre famille de robe parisienne furent pourvus d'offices au Parlement. Jean Du Drac, reçu conseiller en cette cour l'an i4oo, fut Président à mortier en i4io. Celui dont il est question,ici, Adrien II Du Drac, était fils d'Adrien I" et de Nicole Arbaleste, dame de La Rivière, et fut après son père vicomte d'Ay, seigneur de Beaulieu et de Mareuil; conseiller au Parlement depuis le 15 février 153 5 ( n. s.), il avait épousé Charlotte Rapouël, dame de Bandeville, dont il eut trois fils et quatre filles. Olivier Du Drac, seigneur de Beaulieu, était l'aîné; il avait été reçu conseiller au Parlement le 16 mars i568 et devint maitre des Requêtes de l'Hôtel le 9 avril 1572. (Voir leur généalogie dans Blanchard, Les Présidents au mortier, in-fol., p. 38 et suiv.)
« Voir ci-dessus le n° CCCXXXV, page 191.
-5' Augustin Le Prévost, fils de Paul Le Prévost, baron de Malval, avait épousé Marguerite, la troisième fille d'Adrien ll Du Drac.
(i) En effet Adrien II Du Drac était conseiller de la Ville depuis le 23 août 1532. Du Drac le père avait attendu d'étre à l'extré­mité pour faire sa résignation, si bien que quand elle fut présentée au Bureau, il était mort depuis trois heures et que son fils fut reçu pour le remplacer, non pas avec le bénéfice de cette résignation, comme il le fait dire ici par son fondé de pouvoirs, mais à la suite d'une véritable élection qui lui fut favorable. (Voir le tome II de cette collection, p. 15o.) On voit qu'en cetle matière Adrien Du Drac se conformait aux usages de sa famille.
vi.                                                                                                                                                                                      28
lUpniuEitic